De Grote Mr. Wally Sticker Loterij

“Iedere 4 weken, een jaar lang, gratis je haar laten knippen”

Vele van jullie hebben het al voorbij zien komen op de verschillende sociale mediakanalen.

Vijf zeer creatieve klanten van Mr. Wally hebben ieder een speciale sticker ontworpen voor de Grote Sticker Loterij van Mr. Wally. Iedere sticker heeft een verbinding met hun zelf en Mr. Wally. Wat die verbinding is leggen ze straks zelf uit.

Nu hoor ik je al bijna denken, hoe kan ik aan zo’n sticker komen en wat houdt dan precies die loterij in.

Op de eerste vraag kan ik zo antwoord geven. Die stickers kan je kopen bij Mr. Wally, voor € 2,50 per stuk. En voor iedere sticker die jij koopt krijg jij van mij een lootje. Dus koop je 1 sticker krijg je 1 lootje en koop je 100 stickers dan krijg je 100 lootjes. Je mag zelf kiezen welke sticker(s) je wil kopen en eventueel van welke stickers je er hoeveel wil. De stickers gaan in de verkoop vanaf 1e Pinksterdag. Maar je kan natuurlijk ook al stickers reserveren via info@mrwally.nl . Geef dan wel even door welke sticker(s) wil hebben (naam ontwerper) en eventueel hoeveel je er wil (per ontwerper)

De tweede vraag is eigenlijk ook heel simpel. Met ieder lootje maak je kans op de grote hoofdprijs van een jaar lang iedere 4 weken (13 keer) gratis naar de kapper om je haar te laten knippen of voor de mannen met alleen een baard iedere 3 weken (17 keer) gratis je baard te laten knippen bij Mr. Wally. Verder worden er nog 2 grote pakketten van Keune weggegeven en twee kleine pakketten van Mediceuticals en als troostprijs wordt eraan diegene die de meeste Stickers heeft gekocht maar toch niet in de prijzen is gevallen een sixpack bierpakket weggegeven door Brouwerij Bliksem uit hun assortiment.

Dus kort samengevat, hoe meer stickers je koopt, hoe meer lootjes je krijgt, hoe meer kans je maakt op deze geweldige prijzen.

Zo… En dan nu de ontwerpers.

 

Als eerste Bjorn Berben van AddPickles.

Iedereen van jullie is al bekend met zijn werk. Bjørn is namelijk de bedenker en ontwerper van de huisstijl van Mr. Wally himself. Dus dat mooie logo van mij is van zijn hand.

Maar Bjørn is zoveel meer. Voorheen was hij één van de twee creatieve breinen achter het reclamebureau VleesenVis die aan grote projecten hebben gewerkt voor DeWalt, Vans en Skittles. Hierna is Bjørn alleen doorgegaan als AddPickles en nu is hij opleidingscoördinator en docent aan de vakschool voor creatief talent SintLucas.

Bjørn heeft de volgende sticker voor Mr. Wally ontworpen en hier is zijn verhaal hoe hij tot dit ontwerp is gekomen.

mr_wally_sticker_bjorn

Claim your cut

De tekst in het artwork is geïnspireerd op het bekende werk van Shakespeare, The Merchant of Venice. Met een knipoog naar de akte waar de koopman door een bijzondere clausule zijn schuld moet afbetalen met een pond van zijn eigen vlees. De onderliggende tekst verwijst tevens naar het recht op een plekje in de stoel bij Mr. Wally, het recht van een echte kerel op een goede knipbeurt. Het ontwerp is samengesteld dat uit verschillende lagen die door elkaar heen vloeien om zo de dubbelzinnigheid te benadrukken. Het lettertype komt uit de huisstijl van Mr.Wally en de kleuren uit de verschillende paletten die gebruikt zijn om de huisstijl te ontwerpen.

Claim your cut; take then thy bond, take thou thy pound of flesh.

Getekend, MrPickles 🙂

 

Als tweede ontwerper die een sticker heeft ontworpen is René de Jong van a.k.a. Young One.

RENÉ is in de wereld van design zeker geen onbekende. Na jaren voor Teldesign en daarna Battery Battery gewerkt te hebben is RENÉ in 2016 voor zichzelf begonnen onder de naam Young One. RENÉ is een ervaren ontwerper, die net zoveel eer schept in het creëren van visuele identiteiten als in het bewaken ervan. Young One staat voor ontwerpen die zijn gebaseerd op een degelijke analyse en een doordacht concept. Eerst het idee, dan de vorm.
Op een vaste stijl, een eigen signatuur, valt RENÉ niet te betrappen. Hij experimenteert graag binnen zijn vakgebied en werkt vaak samen met andere ontwerpers en disciplines én is een generalist in de toepassing. Wat betekent dat wél? Flexibiliteit en een frisse blik. En een gedreven ontwerper die graag de lijnen uitzet.

RENÉ heeft de volgende sticker voor Mr. Wally ontworpen en hier is zijn verhaal hoe hij bij dit ontwerp is gekomen.

mr_wally_sticker_rene

Ik had meerdere ideeën en uitwerkingen kunnen maken: van een vintage collage tot een tag van écht haar en van een geassembleerde ‘double V’ tot een verknipte versie van Victor zelf, maar uiteindelijk toch gekozen voor een uitvoering zoals ik Mr. Wally ervaar als ik bij hem in de stoel zit…

Getekend, René de Jong a.k.a. Young One

 

De derde ontwerper is een er een van over de grens. En al woont hij nu tegenwoordig in Breda kan je er niet om zijn Belgische roots heen.

Steef (of zoals zijn moeder hem vroeger heeft genoemd – Stefanus) van Loenhoud van LM studio’s.

Steef is een echte “vrije” geest. Naast zijn werk als grafisch ontwerper is Steef ook zeer goed met zijn zwarte stiften en graffiti spuitbussen. En tussen de bedrijven door rolt hij ook nog eens lekker op zijn skateboard bij Pier 15. Steef is sinds dit jaar gestart met Imstudio’s maar voorheen werkte hij bij United Dutch Breweries, ja die van Oranje Boom en Breda Bier als grafisch vormgever. En is dus veel van zijn werk daar wereldwijd te zien geweest. Maar ook vele kennen zijn grafische werk van Radio Pannenkoek, Trailerfest, Oostkust Breda en Kantje Boord – Trossen los. En natuurlijk als DJ van de te gezellige avondjes in de Spock. Een echte alles kunner

Steef heeft de volgende sticker voor Mr. Wally ontworpen en hier is zijn verhaal hoe hij bij dit ontwerp is gekomen.

mr_wally_sticker_steef

De personage is (natuurlijk) Mr. Wally himself.

Mr.Wally is als persoon erg karakteristiek en veelzijdig. Vol met energie en verassingen. Altijd klaar voor ff goei te ouwehoeren en erg gepassioneerd in zijn vak.

Na mijn afspraak loop ik altijd naar buiten met goeie raad, een strak kopke en pijnlijke wangspieren van het lachen. Na 4 jaar kom ik nog steeds graag terug voor een knipbeurt, een pilske en gezelligheid!

Getekend Steef van Loenhout / Imstudio’s

 

De vierde ontwerper is ook bij vele van jullie bekent. Misschien niet van naam maar dan zeker wel van zijn heerlijke bieren. Merijn van Dietvorst is een van de twee oprichters en brouwmeester van Brouwerij Bliksem en mede-eigenaar van Brack beer construction in Breda.

Merijn is de ruwe bolster, de rauwe doe maar normaal dan doe je al gek genoeg ontwerper die jarenlang verantwoordelijk was voor de marketing en de grafische ontwerpen van de Verkade Fabriek in Den Bosch. En is natuurlijk de ontwerper van de huisstijl van Brouwerij Bliksen en van de meeste van hun etiketten.

Met zijn liefde voor stevige muziek en lekkere bieren kan je Merijn echt een Bourgondiër noemen. In Merijn zijn werk is deze liefde dan ook vaak terug te vinden. Al heeft hij ook een grote liefde voor typografie.

Merijn heeft de volgende sticker voor Mr. Wally ontworpen en hier is zijn verhaal hoe hij bij dit ontwerp is gekomen.

mr_wally_sticker_merijn

Ik ben brouwer en medeoprichter bij brouwerij bliksem maar was eigenlijk grafisch ontwerper. Dus voor deze sticker heb ik alles een beetje gecombineerd. Met gebruik van de elementen van Mr.Wally heb ik een nieuw biermerk opgericht. BARBIER. met de tagline “would you like a haircut with your beer”. Want als brouwer van Bliksem kom ik natuurlijk niet alleen voor een knipbeurt maar ook voor een mooie pint.

PROOST!…… Merijn Dietvorst

 

Als vijfde en laatste ontwerper heb ik Jelle van Dun weten te strikken. Jelle staat al bijna 15 jaar aan het roer van Animate the World. Een animatie studio die voor grote bedrijven zoals Canon, Mercedes-Benz, Bol.com, Autodrop en innocent drinks heeft gewerkt.

Maar ook in de muziekwereld is het voor vele een bekende. Zo drumde hij jarenlang bij de Dirty Bastards en Code of Conduct en zingt hij als frontman tegenwoordig bij de punkband de Wet Sox. Regelmatig organiseert hij “punk” festivals als Bastard Fest en Punkrock Riot Breda. Maar hij werkt ook voor grote namen als DJ Hardwell, Fedde Le Grand en Olivier Heldens.

Tevens is zijn werk wereldwijd te zien geweest op zenders als MTV en de BBC.

Jelle heeft de volgende sticker voor Mr. Wally ontworpen en hier is zijn verhaal hoe hij bij dit ontwerp is gekomen.

mr_wally_sticker_jelle

In een doorvertaling van de vormgeving van mijn muziek video label Rise Above heb ik Victor zijn scissorhands verbeeld. Na al die jaren in het vak zijn de kappersscharen namelijk haast vergroeid met zijn handen.

 

Even wat tekst…. maar no een klein beetje en dan ben ik klaar met tekst !

Ik hoop dat ik jullie enthousiast heb gemaakt, maar ik zal ook vertellen waarom ik deze actie op touw heb gezet.

Door alle Covid-19 sluitingen van het afgelopen jaar en dit jaar heeft Mr. Wally in het totaal 22 weken zijn deur verplicht op slot moeten doen. Je kan dan misschien begrijpen wat voor financiële impact dat heeft op een kleine zelfstandig zoals Mr. Wally. Door deze “Grote Sticker Loterij van Mr. Wally” te houden kan ik mijn zakelijk buffer weer wat gezonder maken. Een bedrijf zoals het mijne heeft geen grote buffers nodig, maar een financiële buffer is zeker en vast wel nodig. Ik vind dat ik altijd geld achter de hand moet hebben voor als er het een en ander tegelijk kapot zou gaan en vervangen moeten worden. En helaas is het nu niet mogelijk om dit op een “normale” manier snel te doen. Vandaar de Grote Sticker Loterij van Mr. Wally.

 

Even alles nogmaals op een rijtje.

  • 1 sticker kopen, 1 lotje krijgen
  • Ieder lotje maakt kans op een van de 5 prijzen
  • De hoofdprijs is een jaar lang iedere vier weken je haar gratis laten knippen, of iedere 3 weken je baard gratis laten knippen.
  • De 2e en 3e prijs bestaan uit twee grote pakketten van Keune. Met onder andere een shampoo en conditioner, 2 styling producten, een baard of scheer product en een Eau de Toilette, een gastendoekje en een grote handdoek.
  • De 3e en 4e prijs bestaan uit een shampoo en conditioner van Mediceuticals.
  • De troostprijs wordt door de Mannen van Brouwerij Bliksem geleverd. Een sixpack bier en een mooi Bliksem glas. De troostprijs gaat naar degene die met de meest gekochte sticker en die toch niet in de prijzen is gevallen.
  • De prijzen kunnen niet omgeruild worden tegen contant geld of tegoedbonnen.
  • Iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar lootjes.
  • De actie loopt van 1e Pinksterdag tot 31 juli.
  • De trekking zal plaatsvinden op zondag 1 augustus.
  • De sticker(s) zijn te koop in de shop van Mr. Wally of te bestellen via de knop hieronder. Geef dan wel aan welke sticker(s) je wil hebben en hoeveel je er wil hebben. Als ik ze moet opsturen dan komt er de prijs van het verzenden via de post nog wel bij. Zodra de betaling dan is ontvangen worden de stickers incl. lootjes ze verstuurd.
  • De winnaars worden door middel van een onpartijdige trekking bepaald
  • De trekking vindt plaats op 1 augustus en later die dag worden de winnaars via Facebook en Instagram bekend gemaakt. De prijswinnaars worden persoonlijk op de hoogte gebracht.
  • Je moet je winnende lootje kunnen tonen om de prijs in ontvangst te kunnen nemen. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar lootjes.
  • Mr Wally behoudt zich het recht voor de actie aan te passen, in te korten ,op te schorten, te beëindigen of anderszins te wijzigen.